کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن

کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن ویراست پنجم جلد اول

ترجمه: دکتر محسن کچویی

ویراستار علمی: دکتر علی فتحی آشتیانی

تعداد
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.6/5 - (5 امتیاز)

در این مطلب می توانید به مشاهده قیمت و خرید کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن ویراست پنجم جلد اول بپردازید. این کتاب را دکتر محسن کچویی به فارسی ترجمه کرده است. ویراستار علمی آن را نیز دکتر علی فتحی آشتیانی انجام داده است.

 

کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن ویراست پنجم جلد اول

ترجمه دکتر محسن کچویی

انتشارات ارجمند

 

کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن

کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن

 

درباره کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن بدانید

سلامت و بیماری همواره یکی از جدی ترین دغدغه های علم بوده و هست. در سال های اخیر، دستاوردهای پژوهشی در رشته های روان شناسی، پزشکی و فیزیولوژی منجر به طرز فکر جدیدی درباره سلامت و بیماری شده است. بر این اساس امروزه سلامت و بیماری در چارچوب الگوی زیستی- روانی – اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. در این الگو، سلامت و بیماری محصول ترکیبی از عوامل زیستی (مثل خصایص ژنتیکی)، روانی (مثل بک زندگی، استرس، باورها و شرایط اجتماعی (مثل تأثیرات فرهنگی، روابط خانوادگی، حمایت اجتماعی) در نظر گرفته می شود.

روانشناسی سلامت، گرایشی در روان شناسی است. هدف آن درک نحوه تأثیرگذاری عوامل زیستی – روانی – اجتماعی بر سلامت و بیماری است. روان شناسان سلامت تلاش دارند تا با استفاده از دانش روان شناسی به ارتقاء سلامت و بهزیستی کمک کنند. همچنین التيام و تسکین بیماری های جسمانی را یاری بخشند. روان شناسی سلامت بر پیشگیری از بیماری توجهی ویژه دارد و فعالان و متخصصان در این گرایش، مداخلاتی را برای ارتقاء بک زندگی سالم طراحی می کنند. در عین حال تلاش می کنند تا راهکارهایی برای تشویق افراد به توجه بیشتر به سلامت خود بیابند.

نقطه آغازین روانشناسی سلامت به عنوان یک گرایش در علم روانشناسی را باید در دهه ۱۹۷۰ میلادی در آمریکا جستجو کرد. کشفیاتی که در سال های میانی قرن بیستم در خصوص اثر رفتار روی سلامت و تعامل فرایندهای روانی با فرایندهای فیزیولوژیکی و حتی سیستم ایمنی حاصل شد زمینه را برای ظهور گرایشی مجزا با عنوان روانشناسی سلامت مهیا نمود.

 

با اضافه کردن این محصول به سبد خرید می توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

شاید به این موارد نیز علاقه داشته باشید

 

اهمیت این دستاوردهای پژوهشی آنقدر بود که انجمن روانشناسی آمریکا ( APA) در سال ۱۹۷۷ میلادی شعبه ای را به روان شناسی سلامت اختصاص داد. در دهه ۱۹۸۰ میلادی روان شناسی سلامت گسترش بیشتری یافت و انجمن های مشابهی در سایر کشورها دایر شد. دانشگاه ها اقدام به ایجاد رشته تحصیلی روان شناسی سلامت در سطح دکتری تخصصی کردند. و روان شناسان سلامت جزئی از سیستم مراقبت از سلامت شدند.

نظام آموزش عالی کشور ما نیز در دهه ۱۳۸۰ شمسی رشته روانشناسی سلامت را در سطح دکتری تخصصی برقرار کرد. هرچند این رشته در کشور ما و سایر کشورها رشته ای نوپا محسوب می شود اما در طول این سال ها در سطح آموزشی، صنفی و حرفه ای روند مثبتی را پشت سر گذاشته است و امروز شاهد افزایش توجه حرفهای و همچنین افزایش تعداد علاقه مندان به تحصیل در رشته روانشناسی سلامت هستیم.

تعداد دانشگاههایی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجوی روان شناسی سلامت پذیرش می کنند افزایش یافته است. در مقطع کارشناسی روانشناسی نیز در سی با عنوان روان شناسی سلامت گنجانده شده است. یکی از وجوه بارز این رشته کاربردی بودن آن است. چرا که نقش بعد روان در نظام سلامت قابل انکار نیست. روان شناسان سلامت می توانند در حوزه های مختلف سلامت حضوری فعال داشته باشند. اما بدون شک برای ایفای نقشی مؤثر باید آموزش لازم و صلاحیت های مورد نیاز را کسب کنند.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب روانشناسی سلامت جین اگدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×