کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

آمادگی جسمانی و تندرستی (فراهانی، شعبانی مقدم)

کتاب آمادگی جسمانی و تندرستی

دکتر ابوالفضل فراهانی و کیوان شعبانی مقدم

انتشارات دانشپذیر

تعداد
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.9/5 - (7 امتیاز)

در این مطلب می توانید اقدام به مشاهده قیمت و خرید آنلاین کتاب آمادگی جسمانی و تندرستی دکتر ابوالفضل فراهانی و کیوان شعبانی مقدم انتشارات دانشپذیر نمایید.

 

کتاب آمادگی جسمانی و تندرستی (فراهانی، شعبانی مقدم)

 

فهرست

فصل اول. مفاهیم آمادگی جسمانی و ورزش و علم تمرین

فصل دوم. تغذیه مطلوب برای فعالیت های ورزشی و زندگی بهتر

فصل سوم. خود ارزیابی آمادگی جسمانی

فصل چهارم. ورزش و کاهش وزن

فصل پنجم. نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماری ها

فصل ششم. ورزش، زنان باردار، کودکان، سالمندان و …

 

اطلاعاتی درباره کتاب آمادگی جسمانی و تندرستی (فراهانی، شعبانی مقدم)

اگر چه کتابهای زیادی در کشور به مبحث آمادگی جسمانی پرداخته اند، ولی معمولا رویکرد آنها به گونه ای بوده که برای قهرمانان و افراد ورزشکار نگاشته شده و کمتر به افراد عادی و غیر ورزشکار و ارتقای آمادگی بدنی آنها پرداخته شده است. در کتابی که در دست دارید سعی شده است که مفاهیم مربوط به آمادگی جسمانی و تندرستی به ساده ترین زبان ممکن در اختیار مخاطب قرار گیرد و حتی الامکان از طرح مواردی که نیاز به آزمایشگاه و ابزار خاص یا پیشینه علمی قوی دارند خودداری شده است. کوشش فراوانی برای شرح و توضیح اصطلاحات به زبان ساده صورت گرفته و کتاب به شکلی طراحی شده که برای همه افراد در تمام سطوح قابل استفاده باشد. بدین منظور نتایج مقالات علمی که به سبک آکادمیک نگاشته شده اند به زبان بسیار ساده و در بیانی موجز و کوتاه در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

در تالیف این کتاب ارتقای دانش مخاطب در خصوص تندرستی و آمادگی جسمانی هدف اصلی بوده است و سعی شده مواردی که اغلب افراد در جامعه با آن سر و کار دارند و خود، اعضای خانواده و افراد دور و نزدیک به گونه ای با آن درگیرند در آن گنجانده شود. بدین منظور از بسیاری از کتاب های معتبر علمی که در زمینه آمادگی جسمانی نگاشته شده و همچنین، جدیدترین مقالات علمی که حاوی اطلاعات کاربردی بوده انند بهره گرفته است.

فصل اول کتاب به مفاهیم آمادگی جسمانی، ورزش و علم تمرین می پردازد و اصول و قواعد کلی آن را تشریح می کند. در این فصل به معرفی برخی مفاهیم مهم از قبیل ورزش هوازی و بی هوازی، بیش تمرینی، بی تمرینی، اصول تمرین، برخی سودمندی های ورزش، تجهیزات و وسایل ویژه تمرینات ورزشی، موانع ورزش کردن و راه حل های آنها، تمرینات کششی و قدرتی، درمان برخی آسیب های ورزشی رایج و … پرداخته شده است.

فصل دوم به تغذیه مطلوب و سالم برای زندگی بهتر و فعالیت های ورزشی می پردازد و برخی عادات غذایی نادرست و مواد غذایی که مصرف زیاد آنها زیان بخش است (از قبیل قندهای ساده، چربی های اشباع، چربی ترانس، کلسترول و …)، به ساده ترین بیان ممكن شرح داده شده است.

فصل سوم به روش های خودارزیابی آمادگی جسمانی می پردازد که در آن سعی شده آزمون هایی که نیازمند کمترین وسیله و ابزار هستند ارائه شوند تا برای همگان قابل استفاده باشند. ضمنا استانداردهای هر آزمون نیز برای افراد عادی جامعه است، نه ورزشکاران نخبه.

فصل چهارم به موضوع کاهش وزن می پردازد. این قسمت که بر روی آن کار فراوان صورت گرفته در واقع یکی از جامع و کامل ترین متونی است که در خصوص مبحث کاهش وزن ارائه شده و مجموعه راهبردهای مفید و ضروری برای کاهش وزن در آن گنجانده شده است.

فصل پنجم به نقش ورزش در پیشگیری و درمان بیماریها پرداخته است و بیماریهای آرتروز، آسم، پوکی استخوان، دیابت، سرطان، پرفشاری خون، بیماری قلبی، کمردرد و مشکلات روانشناختی مورد بررسی قرار گرفته اند. مزیت این بخش این است که علاوه بر زبان ساده و قابل فهم برای همگان، روشهای پیشگیری از ابتلا به هر بیماری را بیان کرده و در آخر نیز توصیه های کاربردی برای افراد مبتلا ارائه شده است. در انتهای این فصل مبحثی با عنوان چک آپ و حفظ سلامت بدن گنجانده شده که راهنماییها و پیشنهاداتی در خصوص زمان مراجعت جهت چک آپ بدن برای هر دوی مردان و زنان در آن آورده شده است.

فصل ششم به ورزش در گروههای خاص از قبیل زنان باردار، افراد چاق، کودکان و افراد سیگاری می پردازد و نکات مهمی را در رابطه با ورزش و سبک زندگی سالم در این گروهها ارائه کرده است.

در قسمت پیوست ها حرکات ورزشی متنوعی در ۳ حالت کلی ایستاده، نشسته و خوابیده و همچنین، حرکات تعادلی به همراه توضیح مختصر هر یک ارائه شده که برای افراد در منزل یا محیط های مختلف قابل استفاده است.

 

 

 

کتاب آمادگی جسمانی و تندرستی (ابوالفضل فراهانی، کیوان شعبانی مقدم)

کتاب آمادگی جسمانی و تندرستی (ابوالفضل فراهانی، کیوان شعبانی مقدم)

 

 

وزن 354 گرم
نام کتاب

آمادگی جسمانی و تندرستی

نویسنده

دکتر ابوالفضل فراهانی, دکتر کیوان شعبانی مقدم

انتشارات

دانشپذیر

سال چاپ

1395

تعداد صفحات

222

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آمادگی جسمانی و تندرستی (فراهانی، شعبانی مقدم)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×