کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور (محمدی، سرمدی)

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی

عباس محمدی، محمدرضا سرمدی، حیدر اسماعیل پور، و آزاده زارع

انتشارات پبام نور

تعداد
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
Rate this product

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور عباس محمدی، محمدرضا سرمدی، حیدر اسماعیل پور، و آزاده زارع از منابع رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور است. این کتاب به معرفی چارچوب مبانی، اصول و روشهای تعلیم و تربیت می پردازد و متنی منسجم را در اختیار دانشجویان و علاقه مندان قرار می دهد. برای آشنایی بیشتر و خرید کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور در ادامه مطلب با کتابسرای افشین همراه باشید.

 

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور (محمدی، سرمدی)

 

فهرست

فصل اول. رویکردهای تعلیم و تربیت اسلامی

فصل دوم. چیستی تربیت

فصل سوم. چرایی تربیت

فصل چهارم. مبانی تربیت اسلامی

فصل پنجم. اصول تربیت اسلامی

فصل ششم. روش‌های تربیت اسلامی

 

 

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور (محمدی، سرمدی، اسماعیل پور، زارع)

کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور (محمدی، سرمدی، اسماعیل پور، زارع)

 

اطلاعاتی درباره کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور (محمدی، سرمدی، اسماعیل پور، زارع)

در این کتاب، با استفاده از آیات قرآن کریم، روایات ائمه معصومین و آراء فیلسوفان مسلمان، همچنین با تکیه بر متن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان منبع بالادستی در حوزه تعلیم و تربیت ایران که تعلیم و تربیت اسلامی است، چارچوب، مبانی اصول و روش‌های تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین، به منظور غنای مفاهیم تربیتی و استحکام ارتباط با منابع و متون اسلامی که در استخراج مبانی تعلیم و تربیت استفاده می‌شود، پس از معرفی مفاهیم تعلیم و تربیت و شرح اهداف تربیت، به تفصیل به بررسی مبانی تعلیم و تربیت می‌پردازیم. این مبانی را می‌توان به صورت مبانی اساسی تعلیم و تربیت (مستخرج از فلسفه حاکم بر تربیت) و مبانی تعلیم و تربیت رسمی بررسی کرد. مراد از تعلیم و تربیت اسلامی، شکلی از تربیت است که بر اساس دین اسلام ساخته شده و به عنوان یک نظام تربیتی رسمی در کشورهای مسلمان مطرح است. با بررسی حوزه‌های چهارگانه، هستی، انسان، معرفت و ارزش شناسی، مبانی اساسی تعلیم و تربیت اسلامی بررسی می‌شود و سپس اصول و روش‌های تعلیم و تربیت در این چهار حوزه معرفی می‌شوند.

این کتاب شامل ۶ فصل است. در فصل نخست، رویکردهای تعلیم و تربیت اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل دوم، به معرفی و بسط و شرح مفاهیم تعلیم و تربیت پرداخته شده و ارتباط میان تعلیم و تربیت و مقایسه آن با مفاهیم مشابه مورد بحث قرار می‌گیرد. در فصل سوم، به بررسی چرایی و اهمیت تربیت از دیدگاه اسلام، معرفی اهداف تعلیم و تربیت اسلامی می‌پردازیم. فصل چهارم شامل معرفی انواع مبانی اصولی تعلیم و تربیت، هستی شناسی، انسان‌شناسی، معرفت‌شناسی و ارزش شناسی اسلام است. فصل پنجم توصیفی از اصول تربیتی، ارتباط اصول و مبانی تربیتی، ویژگی‌های اصول تعلیم و تربیت و معرفی انواع اصول تربیت اسلامی است. در نهایت، در فصل ششم به شرح و معرفی انواع روش‌های تربیت اسلامی می‌پردازد. کتاب تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور می تواند دانشجویان را در شناخت تعلیم و تربیت اسلامی یاری دهد و زمینه پیدایش رویکردهای تازه در این زمینه را فراهم کند.

 

وزن 370 گرم
نام کتاب

تعلیم و تربیت اسلامی

نویسنده

دکتر محمدرضا سرمدی, عباس محمدی, دکتر آزاده زارع, دکتر حیدر اسماعیل پور

انتشارات

پیام نور

سال چاپ

1402

تعداد صفحات

226

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تعلیم و تربیت اسلامی پیام نور (محمدی، سرمدی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×