کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
ناموجود

بیان سیروس شمیسا

کتاب بیان سیروس شمیسا

انتشارات میترا

(ویراست چهارم)

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
این محصول موجود نیست :(
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.5/5 - (2 امتیاز)

در این نوشته از کتابسرای افشین می توانید اقدام به بررسی، مشاهده قیمت و خرید کتاب بیان سیروس شمیسا انتشارات میترا (ویراست چهارم) نمایید.

 

خرید کتاب بیان سیروس شمیسا انتشارات میترا

 

فهرست

فصل اول. تعاریف و کلیات

فصل دوم. مجاز

فصل سوم. تشبیه

فصل چهارم. استعاره

فصل پنجم. بعد از استعاره

فصل ششم. کنایه

فصل هفتم. خاتمه در علم بیان

فصل هشتم. توضیحات

 

 

اطلاعاتی برای خرید کتاب بیان سیروس شمیسا انتشارات میترا

دکتر شمیسا در این کتاب نیز به شیوه خود بر مبنای اصول شناخته شده این علم در چارچوب اصطلاحات کهن مثالها و نظریات تازه را مطرح نموده است و به یکباره طرح مطالب و مثال های سنتی نبریده است.

پی آمد در دست نبودن کتب امروزی و کارآمد در زمینه های این گونه علوم ادبی – و یکسره یافته های دانش های نوین و تکامل یافته یی از قبیل زبان شناسی و نقد ادبی … را باد هوا انگاشتن – به خوبی در تحقیقات ادبی ما منعکس است. مثلا در بررسی آثار شاعرانی چون حافظ (و نظامی…) ملاحظه می شود که دیدگاه های بدیعی و بیانی که مخصوصا در اوج اهمیت است به محاق فراموشی سپرده شده است. حال آن که بر اهل نظر آشکار است که کسانی که مثلا به بدیع با بیان تسلط کافی و نظر پویایی نداشته باشند لااقل از درک پنجاه درصد از لطایف و نکات و معنی ابیات حافظ و نظامی – و کثیری از صاحب سبکان – عاجز خواهند بود.

البته ممکن است کسی بیست بار مطول را تدریس کرده باشد اما حتی از تشخیص رمز و راز استعاره یی در بیتی فارسی یا توضيح وجه شبهی در تشبیهی تازه باز ماند و من خود این را به چشم دیده ام. ما باید هر چه بیشتر علوم ادبی را به جانب علمی بودن، قابل اثبات و رد بودن، استدلالی بودن، روشمند بودن … به پیش رانیم.

به هر حال مقصود این است که آن طور که این علوم در کتب سنتی مطرح شده است برای امروزیانی که به علتی شیفته آن علم نیستند، مؤثر و متحول کننده نیست. چه بسا امروزیانی که فقط ناقل و حمال (رب حامل قرآن و القرآن يلعنه) یکی از این علوم ادبی هستند بدون آن که خود قادر به استفاده از آن باشند.

 

خرید کتاب بیان سیروس شمیسا انتشارات میترا

خرید کتاب بیان سیروس شمیسا انتشارات میترا

 

وزن 516 گرم
نام کتاب

بیان

نویسنده

سیروس شمیسا

انتشارات

میترا

سال چاپ

1399

تعداد صفحات

366

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بیان سیروس شمیسا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×