کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

حل المسائل تحقیق در عملیات 1 (عادل آذر)

کتاب حل المسائل تحقیق در عملیات 1 عادل آذر پیام نور

انتشارات پیام دانشگاهی

خلاصه کتاب، نمونه سوال، حل مسائل و …

تعداد
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
5/5 - (1 امتیاز)

اگر در پی خرید بهترین کتاب راهنما و حل المسائل تحقیق در عملیات 1 عادل آذر پیام نور هستید به خواندن مطلب ادامه دهید. این راهنما را انتشارات پیام دانشگاهی چاپ و منتشر نموده است. با این خرید، خلاصه کتاب، نمونه سوال، حل مسائل کتاب و … کتاب تحقیق در عملیات 1 پیام نور (عادل آذر) در یک کتاب بدست می آوید.

 

کتاب راهنما و حل المسائل تحقیق در عملیات 1 عادل آذر (پیام نور)

انتشارات پیام دانشگاهی

حل المسائل تحقیق در عملیات 1 پیام نور

حل المسائل تحقیق در عملیات 1 پیام نور

 

این راهنما شامل چه چیزی می باشد؟

اهداف یادگیری

درخت حافظه

تدریس فصل همراه با سوالات تفکیکی

مسائل کتاب و حل آنها

تمرینات و حل آنها

سوالات تالیفی

سوالات امتحانی تستی و تشریحی

پاسخ تمامی سوالات

نکات کلیدی فصل ها به صورت فلش کارت

 

این کتاب به صورت دقیق بر طبق کتاب تحقیق در عملیات عادل آذر طراحی و منتشر شده است.

 

به صورت تصویری با حل المسائل تحقیق در عملیات 1 (عادل آذر) بیشتر آشنا شوید

 

اهداف یادگیری

در این فصل دانشجو با مفاهیم زیر آشنا می شود:

  1. آشنایی با تعریف و تاریخچه تحقیق در عملیات
  2. آشنایی با ویژگی ها و فرایند های تحقیق در عملیات
  3. آشنایی با رویکرد تحقیق در عملیات برای حل مساله

 

درس به صورت مفهومی


1 – 1 مقدمه

تحقیق در عملیات کاربرد یک رویکرد علمی است که برای تحلیل و حل مسائل و تصمیمات مدیریتی جهت تصمیم گیری بهتر است. تحقیق در عملیات بر مجموعه ای از فنون ریاضی تأکید دارد.

تحقیق در عملیات معمولا در قالب عناوینی چون: علم مدیریت، روشهای مقداری، تحلیل مقداری و علم تصمیم گیری نیز بیان می گردد. در بسیاری از متون به جای واژه تحقیق در عملیات از مخفف انگلیسی آن یعنی OR استفاده می شود. نگاه OR به مسائل مدیریتی یک نگاه سیستماتیک و منطقی است.

۱ – ۲ پیدایش تحقیق در عملیات

تاریخچه تحقیق در عملیات به جنگ جهانی دوم برمی گردد که توسط دانشمندان انگلیسی توسعه و گسترش یافت. دلیل اصلی پیدایش آن محدودیت منابع و بودجه نظامی بود. بدین سبب لازم بود که چگونگی استفاده مناسب و حداکثر از منابع نظامی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. چنانچه از نام تحقیق در عملیات مشخص است علت به کارگیری آن ماهیت مطالعه تیمی بود که بر روی عملیات (نظامی) تحقیق می نمودند.

نتایج ارزشمند حاصل از تحقیق در عملیات توسط تیم انگلیسی به سرعت، مدیریت نظامی ایالات متحده را به فعالیت هایی در این زمینه ترغیب نمود. نوآوری های موفقیت آمیز توسط سیستم های آمریکایی شامل توسعه الگوهای جدید پرواز و برنامه ریزی در مین گذاری دریای بهره برداری مؤثر از تجهیزات الکترونیکی می شد. در این رابطه گروههای تحقیق در عملیات مشابهی در دیگر کشورها از جمله کانادا و فرانسه مشغول به فعالیت شدند.

نام «پژوهش عملیات» یا «تحقیق در عملیات» یا «OR» امروزه به طور وسیعی در تمام دنیا برای شیوه جدید مطالعه علمی و سیستماتیک عملیات مورد استفاده قرار می گیرد. پس از جنگ، موفقیت گروههای نظامی توجه مدیران صنعتی را به خود جلب کرد و کم کم تحقیق در عملیات به خدمت صنعت و اقتصاد و فعالیت های دولتی در آمد. تنها در اوایل دهه ۱۹۵۰ بود که بخش صنعت در آمریکا به جذب کارشناسان OR به دلایلی از قبیل: فشار رو به افزون تقاضا برای بهره برداری بیشتر، پایان منازعه دو کشور کره و توسعه سریع تکنولوژیکی در بخش صنعت گرایش پیدا نمود.

دست کم دو عامل دیگر نیز در رشد روزافزون تحقیق در عملیات نقش تعیین کننده داشتند:

١. پیشرفت های چشم گیری بود که در همان اوایل در زمینه توسعه متون مربوط به تحقیق در عملیات صورت گرفت. بعد از جنگ، دانشمندانی که در گروههای OR کار کرده و یا در مورد آن مطالعاتی داشتند به پیگیری تحقیقات مربوط پرداختند و به پیشرفتهای مهمی دست یافتند. ابداع «روش سیمپلکس» برای حل مسائل «برنامه ریزی خطی» توسط جرج دنتزیگ در سال ۱۹۴۷ از اولین و مهم ترین دستاوردهای این پژوهشها بود….

 

البته این تنها گوشه ای از کتاب برای آشنایی بیشتر شما بود. سایر مباحث مانند سوالات، مسائل، تمرین ها و … را در اینجا نیاورده ایم.

 

شما با خرید کتاب راهنمای پیام دانشگاهی به همه این ها دست خواهی یافت.

 شما می توانید هم اکنون این کتاب را به سبد خرید خود اضافه نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

نام کتاب

حل المسائل تحقیق در عملیات 1

انتشارات

پیام دانشگاهی

تعداد صفحات

240

قطع

خشتی

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “حل المسائل تحقیق در عملیات 1 (عادل آذر)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×