کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول)

کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد جلد اول

ترجمه مهدی گنجی

انتشارات ساوالان

(آپدیت DSM-5)

تعداد
قیمت:
۴۰۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.7/5 - (3 امتیاز)

برای خرید کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول) انتشارات ساوالان (آپدیت DSM-5) با ما همراه باشید. این کتاب اثری از سوزان نولن هوکسما، باربارا ال، فردریکسون، جف لافتس، ویلم وگنار می باشد که ویرایش جدید آن را تقدیم شما می نماییم.

 

کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول)

 

فهرست

فصل اول. روانشناسی چیست

فصل دوم. مبانی فیزیولوژیک روانشناسی

فصل سوم. رشد ذهنی

فصل چهارم. احساس

فصل پنجم. ادراک

فصل ششم. هشیاری

فصل هفتم. یادگیری

فصل هشتم. حافظه

فصل نهم. زبان و تفکر

 

 

قسمتی از کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول)

روان شناسی چیست؟

مطالعه و کتاب خوانی، پنجره به روی یادگیری و پیشرفت را باز می کند. بهترین روش برای تشویق کودکان به خواندن و مطالعه کردن کدام است؟ یکی از رستورانهای زنجیره ای آمریکا به این سؤال پاسخ می دهد: به بچه ها، برای مطالعه کردن، پاداش دهید. این رستوران زنجیره ای، پیتزافروشی معروفی است. معلمان، برای دانش آموزان هدفهایی تعیین می کنند، مثلا می گویند که باید، در محدوده زمانی معینی، کتاب یا مقاله ای بخوانند. به دانش آموزانی که این کار را انجام دهند، کارت کادو داده می شود که مبلغ معینی اعتبار دارد و دانش آموز می تواند به یکی از شعب همان رستوران زنجیرهای برود و با آن پیتزا بخرد. معلمان و والدین معتقدند که سیاست فوق کارآیی دارد زیرا باعث می شود که کودکان بیشتر مطالعه کنند. این برنامه حدود بیست سال است که اجرا می شود و حدود بیست سال است که، در بعضی مناطق آمریکا، کودکان مدرسه ای، در مقابل کتاب خواندن، پیتزا می گیرند. احتمال دارد که شما با یکی از برادران و خواهرانتان، تا به حال، از این پیتزاها گرفته باشید.

اما آیا این برنامه، PC است؟ یعنی از لحاظ روان شناختی صحیح است؟ اجازه بدهید تا ببینیم تحقیقات چه می گوید. احتمالا با یکی از مهمترین اصول روان شناسی یادگیری آشنایی دارید: وقتی بعد از رفتار پاداش می آید، آن رفتار تقویت یا تحکیم می شود. در فصل ۷ خواهید دید که این رویداد را قانون اثر ” ( قانون تأثیر پاداش) می نامند. وقتی به کودکان، برای مطالعه، پیتزا پاداش داده می شود، آنها بیشتر مطالعه می کنند. ایده بسیار خوبی است، مگر نه؟

اما به پیامدهای دیگر آن توجه کنید ( مثلا، این که بچه ها، درباره کتاب خوانی، چه احساسی دارند و اگر برنامه پیتزا متوقف شود، آیا باز هم به کتاب خوانی ادامه خواهند داد؟) درباره اثر پاداش بر رفتار، تحقیقات زیادی انجام شده که بسیاری از آنها در مدارس انجام گرفته است. در یکی از این تحقیقات روان شناسان از معلمان خواستند تا به دانش آموزان چند نوع بازی ریاضی جدید باد دهند و، بعد، به مدت دو هفته ، هیچ کاری انجام ندهند و تنها به این موضوع بپردازند که دانش آموزان چه مقدار زمان را به بازی با آنها اختصاص می دهند. از هفته سوم به بعد، به کودکان بعضی کلاسها، در مقابل بازی با بازیهای ریاضی ، پاداش داده شد، ولی به بچه های کلاسهای دیگر پاداش داده نشد. همانطور که پیش بینی می شد، زمان اختصاص داده شده به بازی، در کلاسهایی که پاداش دریافت می کردند، افزایش یافت. بنابراین، قانون اثر واقعیت داشت، اما چند هفته بعد، وقتی باداشها متوقف شد، چه اتفاقی رخ داد کودکانی که پاداش می گرفتند، ناگهان علاقه به بازیهای ریاضی را از دست دادند و اصلا بازی نکردند یا به مدت خیلی اکمی بازی کردند. در عوض، کودکانی که هرگز پاداش دریافت نکرده بودند، به طور مرتب، به بازی ادامه دادند | این آزمایش نشان می دهد که پاداش ممکن است گاهی معکوس عمل کند و علاقه درونی کودکان به ا کارهایی مثل مطالعه و ریاضی را از بین ببرد یا تضعیف کند. وقتی افراد متوجه می شوند که رفتارشان، در اثر عوامل یا محرکهای بیرونی ( مثلا، پیتزای مجانی) به وجود می آید، به عوامل با محرکهای درونی و شخصی (مثلا، لذت شخصی از مطالعه زیاد اهمیت نمی دهند. بنابراین، وقتی کودکان از خود می پرسند که چرا کتاب می خوانند، خودشان جواب می دهند به خاطر پیتزا». اما وقتی پیتزا در کار نیست، برای کتاب خوانی علت خاصی پیدا نمی کنند.

هر چند کودکان از مطالعه لذت می برند، ممکن است علاقه آنها بیشتر به خاطر پاداش گرفتن باشد. اثر مخرب پاداش بر رفتار، اثر توجيه افراطی” نامیده می شود. اثر توجيه افراطی زمانی روی می دهد که محرک با مشوق بیرونی ( مثلا، پول یا جایزه)، از انگیزه درونی فرد برای انجام دادن کار بکاهد. به این ترتیب، افراد به مشوق مورد نظر بیشتر توجه می کنند نه به لذت و رضایت خاطری که از انجام دادن آن ا کار به دست می آورند. نتیجه این که انگیزه به سمت عوامل بیرونی تغییر مسیر می دهد و انگیزه درونی ( که از قبل وجود دارد)، تضعیف می شود. علت اثر توجيه افراطی» نامیده شدن واقعه فوق این است که «پاداش»، برای رفتاری که با دلش گرفته است، توضیح بیش از اندازه خوب در اختیار افراد می گذارد، و چون می توان آن رفتار را تنها از لحاظ پاداشی که دریافت کرده است توجیه کرد، افراد مجبور نمی شوند، به خودشان بگویند ا که از انجام دادن آن لذت برده اند. بنابراین، وقتی پاداش متوقف می شود، فرد هیچ دلیلی ندارد که به رفتار ادامه دهد. به عبارت دیگر، وقتی فرد در مقابل کار پاداش می گیرد، توجیه همان رفتار را آغاز می کند تا به خودش ثابت کند که آن رفتار را انجام می دهد، زیرا پاداش ملموس وجود دارد.

 

 

کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول) انتشارات ساوالان

کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول) انتشارات ساوالان

 

نام کتاب

زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد

نویسنده

باربارا ل. فردریکسون, جف لافتس, سوزان نولن هوکسما, ویلم وگنار

مترجم

دکتر مهدی گنجی

انتشارات

ساوالان

سال چاپ

1400

تعداد صفحات

730

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه مهدی گنجی (جلد اول)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×