کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

متون نظم و نثر عربی لاوژه، میرزانیا (پیام نور)

کتاب متون نظم و نثر عربی

دکتر طاهر لاوژه، دکتر محمدرضا میرزانیا

انتشارات پیام نور

(کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی)

تعداد
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.6/5 - (5 امتیاز)

برای مشاهده قیمت و خرید کتاب متون نظم و نثر عربی دکتر طاهر لاوژه، دکتر محمدرضا میرزانیا انتشارات پیام نور (کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی) با ما باشید.

 

کتاب متون نظم و نثر عربی لاوژه، میرزانیا (پیام نور)

 

فهرست

فصل اول. نثر عربی

فصل دوم. نظم عربی

فصل سوم. متون تحقیقی معاصر عربی در حوزه زبان و ادبیات

 

اطلاعاتی درباره کتاب متون نظم و نثر عربی لاوژه، میرزانیا (پیام نور)

روش گردآوری این کتاب گزیده ای از قرآن، نهج البلاغه، ادبیات عربی رایج در ادبیات فارسی، نمونه هایی از متون عرفانی به زبان عربی، مشهورترین اشعار شاعران عرب، شعر و ادب عرب شاعران و نویسندگان فارسی و همچنین مطالعات در زمینه زبان و ادبیات در دوره عرب، ادبیات و موارد مرتبط با موضوع ادبیات عامه است. زبان و ادبیات یکی از ویژگی‌های فرهنگ یا سنت‌ها شامل داستان‌ها، افسانه‌ها، ترانه‌ها، تصنیف‌ها، ضرب‌المثل‌ها، گفته‌ها و ضرب‌المثل‌ها است و اغلب از فردی به فرد دیگر یا نسلی به نسل دیگر گفته می‌شود.

این کتاب برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد زبان و ادبیات  گرایش ادبیات عامه و در سه فصل تنظیم شده است.

در فصل اول نهج البلاغه و قصار نمونه هایی از تالیفات تخصصی در زبان عربی است، تالیفات عربی شاعران و نویسندگان فارسی زبان معرفی شد، سپس اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و برخی از جنبه های مهم واژه، صرف و نحو و در برخی موارد ترکیب شد. شرایط گفتار درک کرده، سپس معنای برخی از عبارات را تجزیه و تحلیل کرده و اساس ایده و محتوای کلی آن را آشکار می کند. شرح اطلاعات هر کلاس بر اساس نیازهای دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در ادبیات عامه و سپس به سمت یادگیری زبان و ادبیات عرب پیش رفت.

فصل دوم کتاب به گزینش نمونه هایی از ضرب المثل ها، عبارات و اشعار رایج از ادبیات فارسی، سروده های شاعران فارسی زبان و نمونه هایی از مشهورترین اشعار شاعران عرب و در دسته های مختلف اختصاص دارد. ابتدا توضیح داده شد. در پایان هر درس تمریناتی برای تعمیق هر چه بیشتر مطالب در ذهن دانش آموزان وجود دارد.

بخش سوم کتاب به بررسی زبان و ادبیات معاصر عربی می پردازد. گزیده ای از مهم ترین متون عربی شناسی جدید، به ویژه در زمینه نقد و تفسیر زبان ادبی، در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است و به همین منظور، نمونه هایی از آثار نویسندگان مشهور ادبیات عرب، مانند توفیق. . الحکیم جبران، خلیل جبران، طه حسین احمد شوقی بیک، عبدالوهاب بیاتی و محمود درویش بر اساس نمونه فصل اول و دوم انتخاب و توضیح داده شدند.

 

 

کتاب متون نظم و نثر عربی طاهر لاوژه، محمدرضا میرزانیا (پیام نور)

کتاب متون نظم و نثر عربی طاهر لاوژه، محمدرضا میرزانیا (پیام نور)

 

مواردی که شاید به مشاهده آنها علاقه داشته باشید
وزن 320 گرم
نام کتاب

متون نظم و نثر عربی

نویسنده

دکتر طاهر لاوژه, دکتر محمدرضا میرزانیا

انتشارات

پیام نور

سال چاپ

1400

تعداد صفحات

178

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “متون نظم و نثر عربی لاوژه، میرزانیا (پیام نور)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×