کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی) احمدحسین شریفی

تعداد
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.9/5 - (8 امتیاز)

برای خرید کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی) ویراست دوم احمد حسین شریفی در این مطلب با ما باشید. کتاب آیین زندگی نشر معارف و نشر پیام نور یکی می باشند و هیچ تفاوتی ندارند. موضوع دیگر اینکه راجع به ویراست سوم  نیز برخی از دانشجویان سوال می پرسند. این کتاب آخرین چاپ آن ویراست دوم می باشد و هنوز ویراست جدیدی منتشر نکرده است.

خرید کتاب آیین زندگی احمد حسین شریفی ویراست دوم

کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

نشر پیام نور و معارف فرقی با هم ندارند

درباره این کتاب

آیین زندگی (اخلاق کاربردی) یکی از دروس عمومی و زیرگروه معارف در دانشگاه می باشد که دو واحد درسی محسوب می شود. این کتاب با نویسندگی احمد حسین شریفی توسط دو نشر معارف و پیام نور به چاپ رسیده اند که تفاوتی با هم ندارند. دانشگاه پیام نور نیز همین منبع را برای دانشجوبان خود معرفی می کند.

 


قابل ذکر است که اکثر دانشجویان پیام نور از راهنمای آیین زندگی به جای کتاب استفاده می کنند. راهنما شامل خلاصه کتاب، نمونه سوال و … می باشد که مطالعه را راحت تر می کند.

برای اطلاع بیشتر و خرید راهنمای آیین زندگی کلیک کنید.

راهنمای کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

راهنمای کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی)


فهرست کتاب

  • مقدمه: معناشناسی و جایگاه اخلاق کاربردی
  • فصل اول: اخلاق دانش اندوزی
  • فصل دوم: اخلاق پژوهش
  • فصل سوم: اخلاق نقد (شیوه های اخلاقی مواجهه با اندیشه ها)
  • فصل چهارم: اخلاق معیشت
  • فصل پنجم: اخلاق معاشرت
  • فصل ششم: اخلاق جنسی
  • فصل هفتم: اخلاق سیاست (اخلاق زمام داری)
  • فصل هشتم: اخلاق مناظره و گفتگوی علمی

 

کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی) احمدحسین شریفی

کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی) احمدحسین شریفی

 

سخن احمد حسین شریفی با استادان و دانشجویان

1. کتاب اخلاق کاربردی در نخستین ویراست خود که به سال ۱۳۸۴ به چاپ رسید. توانست جایگاهی مناسب در میان استادان بزرگوار و دانشجویان عزیز پیدا کند. به گونه ای که در يك سال گذشته، بارها تجدید چاپ شد. در عین حال، خالی از اشکال نبود. استادان و دانشجویان عزیز نیز صاحب این قلم را مورد لطف قرار داده و دیدگاه های اصلاحی و انتقادی خود را به صورت کتبی و شفاهی به این بنده هدیه دادند.

من نیز کوشیدم تا در ویراست دوم کتاب که هم اکنون پیش روی شما است، در اندازه توان خویش به جبران کمبودهای آن بپردازم.در ویراست دوم، بسیاری از اغلاط تایپی برطرف شد. برخی از فعالیت های تکمیلی و جنبی کم فایده و نامناسب حذف شد و فعالیت ها و کادرهای دقیق تر و عمیق تری جایگزین آنها گردید. تغییراتی جدی در طراحی پرسش های پایانی انجام گرفت. برخی مطالب تکراری و غیر ضرور حذف و پاره ای مطالب ضروری افزوده شد. بسیاری از اشعاری که در ویراست نخست، منبع آنها ذکر نشده بود، اصلاح شد.

مناسب است در همین جا از همه عزیزانی که به صورت مکتوب و یا با شرکت در جلسات نقد، دیدگاه های اصلاحی و انتقادی خود را مطرح کردند صمیمانه سپاسگزاری کنم. همچنین از برادر عزیز جناب آقای رضا مصطفوی که زحمت ویراستاری ویراست دوم این اثر را پذیرفتند تشکر می کنم .

 

کتابهای دانشگاهی خود را می توانید به طور کامل از کتابسرای افشین تهیه نمایید

 

2. فصل های این کتاب به گونه ای طراحی شده اند که از نظر محتوایی به یکدیگر وابسته نیستند. به همین دلیل تقديم و تأخیر آنها هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند. از این جهت دست استادان عزیز کاملا باز است که به هر گونه ای که تشخیص می دهند مباحث را مطرح کنند. برای نمونه، ممکن است در فضای انتخابات و مسائل حاد سیاسی، تشخیص استاد این باشد که در جلسات نخستین به بحث اخلاق سیاست بپردازد و یا در شرایط دیگری تشخیص این باشد که نخست اخلاق نقد و مناظره و امثال آن را مطرح سازد. از این جهت، کتاب کاملا انعطاف پذیر است.

3. این کتاب بر اساس شیوه های نوین تدوین کتب درسی نگارش یافته است. به این صورت که در ابتدای هر فصل، اهداف کلی آن فصل بیان شده است. در پایان هر فصل، اولا پرسش هایی متناسب با مطالب مطرح شده استخراج گردیده است؛

ثانيا برای مطالعات بیشتر، متناسب با موضوع خوانده شده، و برای تعمیق دامنه مطالعات و آشنایی با نگاه های دیگر، منابعی ذکر شده است.

نشر پیام نور و معارف این کتاب تفاوتی ندارند

ثالثا، مطالب یا موضوعاتی برای پژوهش بیشتر معرفی شده است. استادان عزیز می توانند به عنوان تحقیقات کلاسی، از دانشجویان بخواهند که در آن موضوعات به تحقیق و مطالعه پرداخته و حاصل تحقیقات خود را در کلاس برای دیگران ارائه دهند.

این کار، نقش مهمی در کاربردی و تحقیقی کردن موضوع دارد. مهم تر از موارد مطرح شده اینکه در ضمن مباحث، مطالبی را در داخل کادر مطرح کرده ایم که این کادرها از تنوع بسیاری برخوردارند. برخی از آنها توضیحی اند. به این معنا که مطلبی در داخل متن آمده است. اما به جهاتی احساس کرده ایم که نیاز به توضیح بیشتر دارد و چون ذکر آن توضیحات در متن، ممکن بود در سیر منطقی مباحث خلل ایجاد کند. و آیا موجب خستگی برخی افراد گردد، آنها را در داخل کادر ذکر کردیم.

این دسته از کادرها، نیاز به تدریس ندارد و برای مطالعه دانشجویان است. برخی دیگر از کادرها به صورت بررسی مصداقی و تطبیقی هستند. به این صورت که نخست معیار کلی در متن ارائه شده و سپس در داخل کادر، موردی خاص را ذکر کرده و گفته ایم که معیاری را که خوانده اید، در آن مورد خاص تطبیق کرده و وظیفه اخلاقی خود را تشخیص دهید. تدریس این کادرها او تعمق درباره آنها را به همه استادان عزیز توصیه می کنم.

 

برای خرید کتاب آیین زندگی احمد حسین شریفی ویراست دوم آن را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

 

دسته سومی از کادرها طراحی شده اند که با عنوان بررسی مقایسه ای آمده اند. در این گونه کادرها، پس از طرح دیدگاه اخلاقی اسلام در حوزه خاصی، به طرح دیدگاه ها و نظریات مکاتب دیگر پرداخته ایم. در بعضی موارد نقد اجمالی آن را ذکر کرده و در مواردی نیز نقد آن را به استادان و دانشجویان عزیز واگذارده ایم. از نظر نویسنده، این دسته از کادرها، از اهمیت بسیاری برخوردارند.

پیشنهاد می شود استادان عزیز در تدریس این کتاب، توجه ویژه ای به آنها مبذول دارند. این دسته از فعالیت ها، نه تنها دانشجویان را با مطالعه انتقادی مکاتب اخلاقی دیگر اشنا می سازد که قدرت استدلال اخلاقی آنان را نیز تقویت می کند.

۴. با توجه به نکته پیش گفته، دانسته می شود این کتاب به گونه ای طراحی شده است که از جهت قابلیت تدریس در دو واحد درسی نیز از انعطاف برخوردار باشد؛ به این مه که کشش تدریس در بیشتر از دو واحد درسی را نیز دارد. بنابراین ، تدریس همه یا بد فصول آن، به سلیقه و خواست استادان و سطح علمی دانشجویان وابسته است.

۵. با توجه به تنوع دانشجویان و گونه گونی سلایق دانشجویان و استادان، نویسنده کوشیده است کتاب حاضر را تا جایی که ممکن است به گونه ای طراحی کند که پاسخگوی سلایق گوناگون و سطوح علمی مختلف باشد. به همین دلیل، کتاب اخلاق کاربردی به صورت سهل و ممتنع نگارش یافته است.

 

کتاب های عمومی و غیر دانشگاهی خود را نیز از کتابفروشی افشین بصورت آنلاین تهیه نمایید

 

ظاهر کتاب ساده و روان است. به گونه ای که حتی ممکن است برخی از دانشجویان برای فهم آن نیاز به استاد نداشته باشند. اما کتاب دارای پیچیدگی های خاصی است و برای دستیابی به اهداف اصلی آموزشی و تربیتی تدوین آن، دانشجو نیازمند استاد و حضور در کلاس است. در غیر این صورت، تنها به فهمی سطحی از آن دست خواهد یافت.

استادان عزیز با توجه به توانمندی های علمی دانشجویان خود و با ملاحظه انتظارات آنان می توانند به گونه های مختلفی از مطالب کتاب بهره گیری کنند. برای نمونه، اگر دانشجویان طالب مباحث کاملا استدلالی و عقلی و مقایسه ای باشند. یا بخواهند دیدگاه های اخلاقی اسلام را در مقایسه با سایر مکاتب رایج و مطرح اخلاقی فراگیرند. در این کتاب، این امکان برای آنان و برای استادان فراهم شده است.

همان گونه که پیش تر اشاره کردم، در اغلب فصول این کتاب کوشیده ام در ضمن فعالیت های تکمیلی و با طراحی کادرهایی با عنوان بررسی های مقایسه ای و تطبیقی و یا نقد و بررسی مکاتب و نظریات دیگر، به این نیاز پاسخ دهم و دانشجویان را با مکاتب دیگر نیز آشنا ساخته و آنان را به مقایسه تحقیقی مکتب اخلاقی اسلام با سایر مکاتب تشویق کنم.

 

برای خرید کتاب های دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری با کتابفروشی افشین همراه باشید.

وزن 335 گرم

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب آیین زندگی (اخلاق کاربردی) احمدحسین شریفی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×