کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه | سوسن آقاجانبگلو، کمرزرین

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه

به تالیف:

دکتر سوسن آقاجانبگلو و دکتر حمید کمرزرین

رفرنس دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها می باشد.

تعداد
قیمت:
۲۱۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.7/5 - (4 امتیاز)

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه کتابی برای رشته های روانشناسی و علوم تربیتی است. این کتاب را سوسن آقاجانبگلو و حمید کمرزرین آن را تالیف کرده اند. انتشارات ورجاوند نیز آن را چاپ و منتشر نموده است. برای خرید جدیدترین چاپ با قیمت پشت جلد کتاب سازگاری و کودک با آموزشگاه می توانید آن را به سبد خرید خود اضافه نمایید. نمونه سوالات سازگاری کودک با آموزشگاه نیز که از منابع پیام نور است را می توانید از منابع پیام نور پیدا کنید.

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه سوسن آقاجانبگلو، حمید کمرزرین

انتشارات ورجاوند

 

مفهوم سازگاری و سازگاری اجتماعی کودکان

مفهوم سازگاری سازگاری به لحاظ روان شناسی؛ یعنی تطبیق با محیط، به منظور رفع نیازهای فردی هرکس احتیاجات روانی دارد که باید برطرف کند تا تعادل روانی برقرار شود. روان شناسان سازگاری خود را در برابر محیط مورد توجه قرار داده اند و خصوصیاتی از شخصیت راه بهنجار تلقی کرده اند که به خود کمک می کند تا خود را با جهان پیرامونش سازگار سازد.

طبق نظریه های یادگیری اجتماعی، آدمیان و موقعیت ها به صورت دو طرفه بر هم تأثیر می گذارند. سازگاری و در رأس آن سازگاری اجتماعی یک مفهوم نسبی است و تحت تأثیر فرهنگ ها و اعتقادات از جامعه ای با جامعه ی دیگر فرق می کند. به عنوان مثال شاید رفتاری خاص در کشوری مسلمان سازگار تلمی شود. ولی در کشوری دیگر برحسب اعتقادات آنها ناسازگارانه باشد.

از طرف دیگر رفتار آدمی تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله خانواده، مدرسه، گروه همسالان و سایر عوامل اجتماعی فرار دارد و شخصیت انسان در صورتی به کمال می رسد که بین او و محیط پیراموش تعادل و تعامل مناسبی صورت پذیرد.

فشارهای اجتماعی به وضوح تأثیر فراوانی بر رفتارهای فرد دارد. از طرفی دیگر انسان موجودی انعطاف پذیر است. او نه تنها با محیط سازگار می شود، بلکه محیط را بر طبق خواسته های خود دگرگون می کند.

 

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه

 

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه در رابطه با والدین و خانواده چنین می گوید

رابطه والدین و کودکان و تأثیر آن بر سازگاری کودک بین عوامل خانوادگی و سازگاری اجتماعی فرزندان در مدرسه ارتباط معناداری وجود دارد. یعنی چگونگی روابط والدین در سازگاری اجتماعی فرزندان آنان در مدرسه مؤثر است.

دانش آموزانی که در مدرسه از سازگاری اجتماعی مطلوبی برخوردارند، دارای والدینی با روابط مبتنی بر تفاهم هستند. درحالی که دانش آموزان ناسازگار، دارای والدینی هستند که از روابط صحیح و بر اساس تفاهم بهره مند نیستند.

خانواده یک نظام اجتماعی است که از مکانیسم های تأثیرگذار متفاوتی برخوردار می باشد. بالا بردن سطح آگاهی اعضای خانواده، تغییر نگرش شان در مورد کودکان ناسازگار، افزایش سطح سازگاری اجتماعی. عزت نفس اعضای خانواده به ویژه والدین، بالا بردن مهارت های زندگی، افزایش سطح خلق اعضای خانواده و … همگی می توانند در سازگاری اجتماعی و سلامت روان کودکان ناسازگار در خانواده مؤثر باشند.

 

کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه یکی از منابع دانشگاه پیام نور می باشد. خانم سوسن آقاجانبگلو نیز از هیئت علمی این دانشگاه همراه با حمید کمرزرین آن را به رشته تحریر درآورده اند. به دلیل محتوای بسیار خوب این کتاب در سایر دانشگاه ها نیز توسط اساتید مختلف معرفی و تدریس می شود.

 

 


شاید به این کتاب ها هم علاقه داشته باشید

روانشناسی عمومی هیلگارد صالح شریف نسب

راهنمای کامل متون تخصصی روانشناسی ارشد کمرزرین
 
روانشناسی تربیتی پیام دانشگاهی [راهنمای فراگیر ارشد پیام نور]

کتاب اخلاق در روان درمانی و مشاوره | کنت پاپ، ملبا واسکوئز

روانشناسی رشد پیشرفته ارشد پیام نور [راهنمای کمک آموزشی-راه]

سازگاری کودک با آموزشگاه سوسن آقاجانبگلو


 

برای خرید کتاب های دانشگاهی خود به صورت آنلاین از کتابفروشی افشین می توانید از سایت، صفحات مجازی، یا از طریق تلفنی اقدام نمایید.

 

نام کتاب

سازگاری کودک با آموزشگاه

انتشارات

ورجاوند

تعداد صفحات

280

سال چاپ

1399

قطع

وزیری

نویسنده

حمید کمرزرین, سوسن آقاجانبگلو

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب سازگاری کودک با آموزشگاه | سوسن آقاجانبگلو، کمرزرین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×