کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود

کتاب رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود

 خفقان یک انقلاب را بیان می کند

این کتاب جایزه  آرتور سی کلارک را

که مخصوص کتاب های علمی تخیلی است را گرفت.

اما نویسنده مخالف این بود که ژانر کتابش علمی تخیلی است.

تعداد
قیمت:
۲۹۸,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
Rate this product

خرید کتاب رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود همراه با تخفیف ویژه از کتابفروشی افشین. انتشارات آزرمیدخت یکی از بهترین ترجمه های کتاب فوق العاده زیبای سرگذشت ندیمه می باشد. این کتاب را منیره ژیان با نثری روان و جذاب به فارسی ترجمه نموده است.

 

خرید کتاب رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود

انتشارات آزرمیدخت

 

اطلاعاتی درباره کتاب

کتاب The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه یا قصه ندیمه) رمانی علمی تخیلی و پادآرمانی می باشد. این داستان که توسط مارگارت اتوود، نویسنده کانادایی نوشته شده بود در 1985 منتشر شد.

مارگارت آتوود به خاطر نوشتن این کتاب جایزه  آرتور سی کلارک را که مخصوص کتاب های علمی تخیلی است را گرفت. اما او مخالف این بود که ژانر کتابش علمی تخیلی است.

خرید کتاب رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود با تخفیف

خرید کتاب رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود با تخفیف

 

این کتاب یک جامعه پاد-آرمانی به نام “جیلد” را به تصویر می کشد که توسط یک حکومت تئوکراتیک اداره می شود.

تئوکراتیک:

حکومتی که دین در آن حکمرانی می کند. یعنی انجیل هر حکمی کرده باشد اجرا می شود. یا حداقل این قانون برای زیردستان همیشه اجرا می شود.

 

در این جامعه پادآرمانی زنان هیچ حق و حقوقی ندارند. در حق ندیمه ها که دیگر شدیدترین قوانین اعمال می شود.

 

کتاب رمان زیبای آمکش کور نیز اثر مارگارت آتوود می باشد.

برای مشاهده کتاب آدمکش کور کلیک کنید.

 

داستان کتاب سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود

زنی از طبقه کلفت ها روای داستان است. نام واقعی این زن جوون است؛ ولی بخاطر اینکه برای فرماندهی به نام “فرد” کار می کند، او را “اُفرد یا آفرد” (Offrefd) می نامند.

داستان در شهر کمبریج در ماساچوست ایالات متحدهٔ آمریکا رخ می دهد. رئیس‌جمهور آمریکا ترور می‌شود و همه اعضای کنگره ایالات متحده توسط مسیحیان بنیادگرا به رگبار بسته می‌شوند. پس از اعلام وضعیت فوق‌العاده، انقلابی در کشور اتفاق می‌افتد. قانون اساسی لغو می‌شود و حکومتی تمامیت خواه مسیحی به نام جمهوری «گیلاد» شکل می‌گیرد. این حکومت و آزادی های فردی شهروندان را از آنها می گیرد. ازدواج، طلاق، سقط جنین و … فقط طبق قوانین دین رسمی کشور مورد قبول است.

بیشتر افراد در این جامعه هستند عقیم هستند. با توجه به فضای داستان، این عقیم بودن فقط مخصوص زنان است.

آفرد، قبل از اینکه انقلاب گیلان رخ دهد همسر و یک دختر کوچک داشت ولی به دلیل اینکه شوهرش پیش از او ازدواج یک با یکدیگر نیز ازدواج کرده بود ازدواج ها توسط حکومت جدید غیرقانونی اعلام می شود دستگیر می کنند و به عنوان ندیمه مورد آموزش قرار می دهند. دخترش را نیز به یکی از فرماندهان که صاحب فرزند نمی شده می سپرند. آفرد از خانواده خود هیچ اطلاعی ندارد. او داستان خود را در در فضای خفقان آور جمهوری گیلاد بازگو می کند….

در زیر می توانید یکی دو برگ از کتاب رمان سرگذشت ندیمه مارگارت اتود را مطالعه کنید.

 

قسمتی از ابتدای داستان را بخوانید

فصل اول

شب

مکانی که ما در آن می خوابیدیم زمانی سالن ورزشی بود. کف آن از چوب رنگ و رو رفته بود که خطوط و دایره های رنگی روی آن کشیده شده بود، و بازی ها قبلا در آنجا انجام می شد. حلقه های تور بسکتبال هنوز دیده می شد، اما از تور اثری نبود. دورتادور سالن سکویی برای تماشاگران وجود داشت. می توانستم در ذهنم بوی تند عرق، پرتاب آدامس های جویده شده، و عطر دختران تماشاچی را به شکل مبهمی به تصویر بکشم، آنگونه که در عکس ها دیده بودم، ابتدا دامن های کوتاه، شلوارها و سپس گوشواره ای در یک گوش و موهایی با رگه هایی به رنگ سبز در نظرم مجسم می شد.

در اینجا رقصها اجرا می شد. موسیقی عجیبی نواخته می شد، نوای جدیدی که تا آن زمان شنیده نشده بود، سبک روی سبک، مجموعه از طبل های قدیمی، صدای یک ناله سرگردان، حلقه های گل تهیه شده از گلهای کاغذی، تاج های مقوایی، یک توپ چرخشی از آینه و برف شادی که روی رقصنده ها پاشیده می شد.

در این سالن آثاری از روابط گذشته حس میشد. و حس تنهایی و انتظارات از چیزی بی نام و بدون شكل من اشتیاق برای چیزی که همیشه اتفاق می افتاد را به خاطر می آورم، و البته هنگامی که اینجا و یا در پشت یا بیرون سالن ویا در محوطه پارکینگ و یا اتاق تلویزیون با کسی بودیم، و صداها خاموش می شد و تنها تصویری از بدن های شهوت زده خودنمایی می کرد، هیچ شباهتی با ایمان مورد تصور نداشت. اما در آرزوی آینده بودیم، ما چگونه این را آموخته بودیم، استعداد اقناع نشدن را؟

هم زمان که تلاش می کردیم در تخت های سفری که کنار هم چیده شده بودند به خواب رویم، این افکار در جوآنجا همچنان وجود داشت. بین تخت ها فاصله بود. طوری که امکان صحبت با یکدیگر وجود نداشت. ملحفه های ما از پارچه پنبه ای مثل ملحفه بچه ها بود و روی پتوهای کهنه ارتشی ما هنوز نوشته .U . S وجود داشت. ما لباس های مان را به دقت تا کرده و روی چارپایه ای که در انتهای تخت وجود داشت، قرار می دادیم.

نور سالن کم می شد، اما چراغها کلا خاموش نمی شد. خاله سارا و خاله الیزابت نگهبانی می دادند. آنها باتوم های الکتریکی داشتند که به کمربندهای چرمی آنها آویخته شده بود. اما اسلحه نداشتند. اسلحه مخصوص نگهبانان بود، به ویژه نگهبانان مخصوص .

نگهبانان حق ورود به ساختمان را نداشتند، جز در مواردی که احضار می شدند، ما نیز حق خارج شدن نداشتیم، تنها برای قدم زدن، آن هم دو بار در روز، به صورت دو نفر به دو نفر اجازه خروج داشتیم تا دور زمین فوتبالی که توسط سیم خاردار کاملا محصور شده بود قدم بزنیم. سربازان بیرون این محوطه و پشت به ما می ایستادند، آنها وسیله ای برای ترساندن ما بودند. اما چه خوب امی شد که اگر اینگونه نبود، اگر آنها به ما نگاه می کردند، اگر فقط می توانستیم با آنها حرف بزنیم، تصورمان این بود که شاید حرفی ردوبدل می شد. توافقی انجام می شد، یک جور معامله، ما هنوز بدن های خود را داشتیم. این خیال بافی های ما بود.

اما یاد گرفته بودیم تقریبا بی صدا باهم حرف بزنیم. در آن فضای نیمه تاریک، دستمان را دراز می کردیم و زمانی که خاله ها نمیدیدند، دست یکدیگر را لمس می کردیم. ما یاد گرفتیم که لب خوانی کنیم، سر خود را بالا می آوردیم، و به البهای هم چشم می دوختیم، به این ترتیب تخت به تخت اسامی خود را به هم می گفتیم: «آلما، جانین، دولوريس، مويرا، جون.»

 

نقطه عطف داستان

اوج داستان کتاب سرگذشت ندیمه زمانی اتفاق می افتد که افرا متوجه یک سازمان ضد حکومت می شود. این سازمان فعالیت های خود را به صورت زیر زمینی پیش می برد. این سازمان اطلاعاتی دارد و باعث می شود روزنه ای از امید در دل او باز شود…

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×