کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر ترجمه عیسی یاوری

کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر

ویراست 6 ویراست ششم

با تجدید نظر و اضافات

ترجمه عیسی یاوری

تعداد
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
Rate this product

خرید کتاب شیمی عمومی 1 چارلز مورتیمر عیسی یاوری نشر علوم دانشگاهی ویراست ششم با تجدید نظر و اضافات

 

 

کتاب شیمی عمومی 1 چارلز مورتیمر عیسی یاوری

نشر علوم دانشگاهی

ویراست ششم با تجدید نظر و اضافات

فهرست

فصل ۱. مقدمه

فصل ۲. مقدمه ای بر نظریه اتمی فصل

فصل ۳. استوکیومتری، بخش 1: فرمول های شیمیایی

فصل ۴. استوکیومتری، بخش II: معادله های شیمیایی

فصل ۵. شیمی گرمایی

فصل  ۶. آرایش الکترونی اتمها

فصل ۷. خواص اتم ها و پیوند یونی

فصل ۸. پیوند کووالانسی

فصل 9. شکل هندسی مولکول، اوربیتال مولکولی

فصل ۱۰. گازها

فصل ۱۱. مایعات و جامدات

فصل ۱۲. محلولها

فصل ۱۳. واکنش های شیمیایی در محلول آبی

فصل ۱۴. سینتیک شیمیایی

فصل ۱۵. تعادل شیمیایی

کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر ویراست 6

کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر ویراست 6

 

بررسی تخصصی کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر ترجمه عیسی یاوری

اکنون، ویراست ششم کتاب شیمی عمومی را پیش رو دارید. اصلاحات این کتاب طی سال های متمادی نه تنها به این دلیل بود که شیمی قلمرو وسیع و در حال رشد دارد، بلکه به این دلیل نیز بوده که نیازها، علایق، و توانایی های دانشجویان به طور مستمر در حال تغییر و دگرگونی است.

به هر حال، فلسفه و نگرش کلی این اثر ثابت و استوار مانده است. این کتاب برای تبیین شیمی نوشته شده است و نه فقط عرضه واقعیت های تجربی شیمی، در نتیجه، هر مفهوم جدید تا حد لازم برای درک آن، به صورت کامل نوشته شده است. در صورت لزوم ساده شده، ولی هیچگاه تحریف نشده است ! در این ویراست،

فصل ۱ که شامل مروری بر تاریخ شیمی، بیان اصطلاحات معین شیمی، دستگاه متری، ارقام با معنی او روش محاسبات می باشد، زمینه ساز فصل های بعدی کتاب است. برای حل مسائل، مثال های ساده و غیر شیمیایی بیان شده است.

فصل ۲ جدید است و مقدمه ای بر نظریه اتمی به دست می دهد. اگرچه جزئیات ساختار الكتروني اتم ها و شیمی هسته ای در نسل های بعدی (۶ و ۳۷) آمده است، اما در فصل ۲ مطالب کافی در باره نظر به اتمی برای ایجاد بنیانی استوار به منظور ورود به استوکیومتری وجود دارد.

استوکیومتری، اساس درک تمام مفاهیم شیمیایی به شمار می رود. آوردن استوکیومتری در ابتدای کتاب، نه تنها امکان استفاده از این مفهوم در سرتاسر درس را می دهد که به تقویت مهارت های دانشجو منجر می شود، بلکه امکان گسترش تدریجی موضوع را نیز فراهم می سازد (استوکیومتری محلول به همین منظور گنجانده شده است، از آنجا که معمولا بادگیری استوکیومتری برای نوآموزان شیمی دشوار است، بنابراین گسترش و تکوین آن به آرامی صورت گرفته است. به منظور سهولت کار، موضوع استوکیومتری را در دو بخش آورده ایم. یک بخش به فرمول ها و ترکیبات (فصل ۳) و بخش دیگر به واکنش شیمیایی (فصل ۴) اختصاص یافته است. شیمی گرمایی (فصل ۵) که بعد از استوکیومتری قرار دارد، بیانگر ارتباط شیمی با انرژی و ماده است و هر دو آنها قابل سنجش کتی هستند.

 

تمامی کتاب های دانشگاهی خود را هر ترم از کتابفروشی افشین اقدام به خرید نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

هم اکنون می توانید کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر ترجمه عیسی یاوری را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

 

بحث زودهنگام شیمی گرمایی، راه را برای استفاده از مفاهیم انرژی (مانند انرژی یونش، انرژی شبکه، و انرژی پیوند) در تکوین موضوع های بعدی باز می کند. ا در هفت فصل بعد، ساختار و خواص فیزیکی ماده، به ترتیب افزایش پیچیدگی، آمده است. ساختار الکترونی اتم ها الفصل ۶)، مفهوم پیوند شیمیایی را مطرح می کند. پیوند بونی (فصل ۷)، توصیف بنیادی پیوند کووالانسی و رزونانس (فصل ۸) و شکل هندسی مولکول ها هییر بد شدن، و اوربیتال های مولکولی (فصل ۹)، به بیان ساختار مولکولی اختصاص یافته است. کارها (فصل ۱۰) و مایعات و جامدات (فصل ۱۱)، به حالت های ماده می پردازد. بحث خواص فیزیکی محلول ها در فصل ۱۲ آمده است

واکنش ها در محلول آبی، فصل ۱۳، که اولین بار در ویراست قبلی آمده بود، مورد استقبال قرار گرفت. این فصل بعد از فصل مربوط به محلول ها آمده است و منطقی هم به نظر می رسد، بحث مربوط به این نوع واکنش ها که بخش مهمی از تمام واکنش های شیمیایی شناخته شده را در بر می گیرد، شالوده مباحث بعدی است (به ویژه تعادل بونی، اسیدها و بارهای الکتروشیمی، و شیمی توصیفی). علاوه بر این، فصل ۱۳ زمینه ساز بیان واکنش های اکسایشکاهش است که کمی پیش از الکتروشیمی (فصل ۲۰) است.

در فصل های بعدی نیز این روند مطالعه تفصیلی واکنش های شیمیایی ادامه می یابد. سرعت واکنش های شیمیایی السینتیک شیمیایی موضوع فصل ۱۴ است. چهار فصل بعدی (۱۵ تا ۱۸) بیانگر تعادل شیمیایی هستند که موضعی گسترده و مهم است. در نگارش ترمودینامیک شیمیایی (فصل ۱۹)، به واکنش های شیمیایی و سیستم های تعادلی توجه ویژه ای شده است . الکترودها، معادلة نرشست) مورد استفاده قرار گیرند.

شیمی توصیفی بخش عمده ای از بقیه کتاب را تشکیل می دهد: نافلزات (فصل های ۲۱ تا ۲۴)، قلات و ن مای ۲۵ و ۲۶)، شیمی الی (فصل ۲۸)، و بیوشیمی (فصل ۳۹). در این ویراست شیمی هسته ای (فصل ۲۷) به طور کامل از نو نگاشته شده است.

 

خرید های خود از کتابسرای افشین را می توانید از طریق سایت انجام دهید. یا از طریق تلفنی و یا در فضای مجازی سفارش دهید.

 

سازماندهای موضوع های این کتاب، بازدارنده و دست و پا گیر نیست. چارچوب کتاب به گونه ای طراحی شده است برای درس های مختلف شیمی عمومی مناسب باشد. طی سالیان متمادی بسیاری از فصلها تقسیم شده اند تا انعطاف کتاب افزایش یابد و استخراج چکیده درس آسان تر شود (فصل های مربوط به پیوند شیمیایی، تعادل یونی، و شیمی توصف نافلزات، نمونه هایی از این تقسیم بندی هستند. در این ویراست ساختار اتمی و استوکیومتری به دو فصل تقسیم شده اند.

برای کمک به دانشجو، بخش ها و نکته های مهمی در این کتاب گنجانده شده است: امثال ها که برای نمایش شیوه حل کردن مسائل شیمیایی طراحی شده است، به طور گسترده ای در کتاب آمده اند.

روش حل گام به گام مسائل بنیادی در داخل کادر آمده است. مطالب داخل این کادرها برای دستیابی به راه حل مسائل و ارجاع به کارهای بعدی مفید است.

چکیده مطالب که در پایان هر فصل آمده، برای این ویراست تنظیم شده است. این چکیده ها، بازنگری پی در پی فصل، ایجاد ارتباط بین مفاهیم و عرضه مطالب در یک قالب متفاوت را امکان پذیر می سازند

مفاهیم کلیدی به همراه شماره بخش مربوط در پایان هر فصل تعریف شده است. این مفاهیم کارآیی فراوانی در مطالعة مطالب و حل مسائل آن فصل دارد. اصطلاحات جدید، در جاهایی که برای اولین بار آمده است، با حروف سیاه یا با رنگ دوم مشخص شده اند.

 

اگر برای خرید خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید….

 

وزن 710 گرم
نام کتاب

شیمی عمومی 1 مورتیمر

انتشارات

علوم دانشگاهی

تعداد صفحات

285

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب شیمی عمومی 1 مورتیمر ترجمه عیسی یاوری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×