کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول

کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول برایان کولب، ایا ک ویشاو
ترجمه دکتر احمد علیپور و غلامرضا چلبیانلو

انتشارات ارجمند

(ویراست هفتم)

تعداد
قیمت:
۴۲۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.7/5 - (3 امتیاز)

در این نوشته می توانید اقدام به مشاهده قیمت و خرید آنلاین خرید کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول برایان کولب، ایا ک ویشاو ترجمه دکتر احمد علیپور و غلامرضا چلبیانلو انتشارات ارجمند (ویراست هفتم) نمایید.

 

کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول برایان کولب، ایا ک ویشاو

ترجمه دکتر احمد علیپور و غلامرضا چلبیانلو

انتشارات ارجمند

(ویراست هفتم)

 

فهرست

بخش اول: زمینه

فصل اول. رشد و توسعه نوروسایکولوژی

فصل دوم. پژوهش در خصوص منشاء مغز رفتار انسان انسان است

فصل سوم. سازماندهی ساختار عصبی

فصل چهارم. ساختار و فعالیت الکتریکی نورون ها

فصل پنجم. ارتباطات بین نورونی

فصل ششم. تاثیر داروها و هورمون ها بر رفتار

فصل هفتم. تصویربرداری از فعالیت‌های مغز

 

بخش دوم: سازماندهی قشر مخ

فصل هشتم. سازماندهی دستگاه های حسی

فصل نهم. سازماندهی دستگاه حرکتی

فصل دهم. اصول عملکرد قشر نو

فصل یازدهم. عدم تقارن مغزی

فصل دوازدهم. تنوع در عدم تقارن مغزی

 

بخش سوم: عملکرد قشر مخ

فصل سیزدهم. لوب های پس سری

فصل چهاردهم. لوب های آهیانه ای

فصل پانزدهم. لوب گیجگاهی

 

 

اطلاعاتی راجع به کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول برایان کولب، ایا ک ویشاو

با نگاهی به گذشته و دهه ۱۹۸۰، وقتی اولین ویرایش کتاب «مبانی نوروسایکولوژی انسان» چاپ شد، به یاد داریم که در سال های ۱۹۷۰، نوروسایکولوژی انسان به عنوان یک رشته و حوزه علمی مستقل و یکنواخت درباره مغز انسان هنوز به منصه ظهور نرسیده بود. این حوزه، تلفیقی از استنباطهای مبتنی بر مطالعات آزمایشگاهی روی میمون های اگربه ها و موشها توأم با مطالعاتی درباره مغز انسان های آسیب دیده بود.

در طول ۴۰ سال گذشته، به موازاتی که نوروسایکولوژی توسعه یافته است، علوم اعصاب شناختی و اجتماعی نیز به عنوان رشته های علمی و مطالعاتی مجزا او مستقل به وجود آمده اند، پیشرفتهای رخ داده در استفاده های بی چون و چرا از روش های تصویربرداری غیرتهاجمی مغزی و اختراعات پژوهشی فراوان، باعث شده اند که فهم ما از آناتومی مغز افزایش چشمگیری داشته باشند.

مطالعات مربوط به گونه های غیرانسانی، نقش محوری در اصول اساسی نوروسایکولوژی انسان، به ویژه فهم ساختار او ارتباط مغز نخستی ها با انسان بر عهده دارند. اما پیش از پدیده های رفتاری، امروزه تمرکز بر سازوکارهای مغزی است.

بسیاری از پژوهشگران معتقدند که تصویربرداری کارکردی می تواند جایگزین مطالعه انسان های دارای اسیب های مغزی او یا حیوانات آزمایشگاهی شود. از نظر محققان منتقد، این موضوع که تصویربرداری جایگزین مطالعه مغز گردد، به نظر غیرممکن است چرا که فرایندهای مغزی پیچیده بوده و با روش های تصویربرداری قابل مطالعه نیستند. این دو رویکرد امکمل هم بوده و ویرایش هفتم کتاب، تکامل و پیشرفت این روشها را نشان می دهد:

  • تصویربردای مغزی باعث ایجاد رنسانسی در شبکه های نورونی زیرساز فعالیتها و تأیید شبکه کانتکتوم اتصالات مغزی شده است. در این ویرایش، مباحث فصل هفتم- تصویربردای از فعالیت مغز گسترش یافته است که هم شامل روش های جدیدتر بوده و هم نقاط قوت و ضعف فناوری های مختلف را نشان می دهد (به بخش ۷-۵ رجوع کنید). گستردگی شبکه های عصبی پویا در سرتاسر کتاب به ویژه در فصول ۱۰،۱۶، ۲۲ و ۲۷ نشان داده شده است.
  • علم اپی انتیک توضیح می دهد که رفتار ما چگونه مغز ما را تغییر می دهد. مبانی ژنتیکی و اصول اپی ژنتیکی در بخش ۲-۳ معرفی شده اند و هر دو عامل، در سرتاسر کتاب مورد بحث قرار گرفته اند تا تأکید روزافزون بر نقش اپی ژنتیک، به عنوان عامل مهم در سازمان دهی قشری مغز نشان داده شود.
  • سنجش عصب روانشناختی نوروسایکولوژیکی در ارزیابی بیماران دچار ضایعات موضعی مغزی نقش حیاتی برعهده دارد. پیامد غیرمنتظره تکامل علوم اعصاب شناختی، شامل کاهش تصدیق نظریه نوروسایکولوژی و تمرکز بالینی است. در این ویرایش جدید، ما از تصویر گرافیکی یک ماز (در سمت چپ تصویر نشان داده شده است) استفاده کرده ایم تا خوانندگان با مباحث، نمونه های بیماری جداول و اشکالی که ارزیابی و نظریه را به یکدیگر پیوند می دهند، به صورت متمایز آشنا شده و این بخش ها را مطالعه کنند.

 

 

کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول برایان کولب ترجمه احمد علیپور

کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول برایان کولب ترجمه احمد علیپور

نام کتاب

مبانی نوروسایکولوژی انسان

نویسنده

ایا ک ویشاو, برایان کولب

مترجم

دکتر احمد علیپور, غلامرضا چلبیانلو

انتشارات

ارجمند

سال چاپ

1399

تعداد صفحات

560

قطع

وزیری

نوع جلد

جلد سخت (گالینگور)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب مبانی نوروسایکولوژی انسان جلد اول”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×