کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

راهنمای جوش و اتصالات جوشی

کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی

ویرایش 99

نشر توسعه ایران

وزارت مسکن و شهرسازی

معاونت امور مسکن و ساختمان

تعداد
قیمت:
۳۵۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.7/5 - (4 امتیاز)

برای مشادهده قیمت و  خرید کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی ویرایش 1390 وزارت مسکن و شهرسازی معاونت امور مسکن و ساختمان در این نوشته با کتابسرای افشین همراه باشید.

 

خرید کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی ویرایش 1390

 

نام کامل این کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی می باشد. که در سال 1390 ویراست خورده است. هم اکنون آخرین چاپ این ویراست سال 1399 می باشد. و از سال 90 تا 99 ویراست جدیدی از آن منتشر نشده است.

 

راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی ویرایش 1390 از مهمترین منابع برای آزمون نظام مهندسی می باشد.

 

خرید کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی (ویرایش 1390)

خرید کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمانهای فولادی (ویرایش 1390)

 

فهرست

1. معرفی جوشکاری ساختمانی

2. وسایل و تجهیزات جوشکاری قوس الکتریکی

3. الکترود

4. طراحی درز جوش

5. عیب های جوش

6. تغییر شکل های ناشی از جوشکاری

7. بازرسی جوش – بازرسی چشمی(عینی)

8. آزمایش های ارزیابی

9. مسائل اجرایی در کارهای فولادی

10. طراحی جوش

11. طراحی اتصالات

12. جوش درزهای استاندارد

13. تعداد عبور

14. کنترل کیفی در ساختمان های کوچک

15. برنامه ریزی آزمایش ها

پیوست 1 مشخصات هندسی نیمرخ های ساختمانی

پیوست 2 فرم های استاندارد

پیوست 3 آزمون جوشکاران ساختمانی طبق استاندارد ملی ایران

واژه نامه انگلیسی به فارسی

 

 

 

 

پیشگفتار مولف

مقررات ملی ساختمان در تمامی کشورها قواعدی هستند که به نحوی اجرای آنها توسط شهروندان الزام قانونی پیدا می کند. ادراک مشترک کلیه عوامل و عناصر مرتبط اعم از دولت، دولت های محلی، مردم و مهندسان موجب می گردد که منافع ملی ناشی از حفظ و افزایش بهره وری از سرمایه گذاری های ملی و هم چنین حفظ جان و منافع عمومی بهره برداران ساختمان ها بر منافع سازمانی دستگاههای اجرایی و یا منافع دولت های محلی و هم چنین منافع فوری سرمایه گذاران ترجیح داده شود.

بدیهی است توافق و التزام بر این دسته از منافع و خواسته ها در قالب برنامه توسعه نظام ملی ساخت و ساز تحقق می یابد.

از سال ۱۳۶۶ مقررات حاکم بر جنبه های مهندسی و فنی ساختمان (طراحی – نظارت – اجرا)، توسط وزارت راه و شهرسازی در قالب مقررات ملی ساختمان به تدریج وضع و استفاده از آن الزامی شده است. توسعه آموزش عالی، مراکز فنی و حرفه ای و سازمان های نظام مهندسی موجب افزایش نیروی انسانی متخصص و ماهر در سطح کشور گردید و به موازات آن مقررات ملی ساختمان و استانداردها و آیین نامه های ساختمانی نیز به همت اسانید و صاحبنظران شاغل در حرفه به صورت دوره ای مورد بازنگری و تجدید چاپ قرار گرفته اند. در حال حاضر این مقررات به درجه ای از کمال و غنا رسیده است که به عنوان مرجع و منبع آموزشی ضمن تأمین نیاز نسبی دانشگاهیان و جامعه مهندسی کشور، سازندگان و بهره برداران، ابزار و مرجع کنترل لازم را برای اطمینان از کیفیت ساخت و سازها برای ناظران و بازرسان فراهم نموده است.

مقایسه کیفیت ساختمان ها بویژه از حیث سازه ای در سال های اخیر با قبل از تدوین مقررات ملی ساختمان مؤيد تأثیر این مقررات در ارتقای کیفیت ساختمان ها و سیر تکاملی آن در جهت تأمین ایمنی، بهداشت، رفاه و آسایش و صرفه اقتصادی می باشد اما با مقایسه آمار کمی و کیفی، وضع موجود کشور با میانگین شاخص های جهانی فاصله قابل توجهی وجود دارد.

برای جبران فاصله شاخص های پیش گفته شده لازم است

اولا نهادهای حاکمیتی سیاست گذار و برنامه ریز و مراجع صدور پروانه ساختار های کنترل و نظارت را مورد بازنگری قرار داده تا سیستم نظارت جدی تری نسبت به تولید، توزیع و مصرف مصالح استاندارد و اجرای مقررات ملی ساختمان اعمال گردد.

ثانیا سازمان های نظام مهندسی ساختمان، تشکل های حرفه ای دانشگاهها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی بیش از پیش در ترویج و تبیین مقررات وضع شده، الگوسازی و ارایه نمونه های عینی رعایت مقررات یاد شده و معرفی فناوری های انوین و به نمایش گذاشتن مزایای آن تلاش نمایند.

ثالثأ مهندسان و سازندگان که وظیفه اساسی در اعمال ضوابط و مقررات ساختمانی را در طراحی، اجرا و نظارت ساخت و سازها بر عهده دارند با به روز رسانی دانش فنی و مهارت حرفه ای و با تکیه بر اصل اخلاق حرفه ای خود نسبت به اجرای مقررات ملی ساختمان بیش از اپیش اصرار ورزیده و کارفرمایان و مالکان نیز تشویق یا ملزم به رعایت مقررات ملی ساختمان آن شوند. همچنین مردم به عنوان بهره برداران نهایی می توانند با افزایش سطح آگاهی از حقوق خود نقش اساسی در ارتقای کیفیت از طریق افزایش مطالبات در کیفیت و بهره وری ساختمان ها و ایجاد انگیزه رقابت در ارایه ساختمان های با کیفیت ایفا نمایند.

 

قدر دانی

در خاتمه از کلیه اساتید و صاحبنظران و تدوین کنندگان که از ابتدا تاکنون در تدوین و تجدیدنظر مباحث مقررات ملی ساختمان تلاش نموده و در همفکری و همکاری با این وزارت از هیچ کوششی دریغ ننموده اند، سپاس گزارم. همچنین برای دست اندر کاران ساخت و ساز از دستگاه های نظارتی و کنترلی مراجع صدور پروانه و کلیه عزیزانی که اجرای این مقررات را خدمتگزاری به میهن و مردم خویش می پندارند، آرزوی موفقیت و سربلندی در پیشگاه خدای متعال می نمایم.

 

برای خرید کتاب خرید کتاب راهنمای جوش و اتصالات جوشی ویرایش 1390 می توانید هم اکنون ان را به سبد خرید خود اضافه نمایید تا در سریعترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید….

 

 

وزن 1420 گرم
نام کتاب

راهنمای جوش

انتشارات

توسعه ایران

سال چاپ

1399

قطع

رحلی

تعداد صفحات

672

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای جوش و اتصالات جوشی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×