کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

بلاغت 2 (بدیع و بیان) – پیام نور

کتاب بلاغت 2 (بدیع و بیان)

رشته زبان و ادبیات فارسی

تالیف دکتر یوسف عالی عباس آباد و دکتر صدیقه سلیمانی

انتشارات پیام نور

تعداد
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.5/5 - (2 امتیاز)

برای مشاهده قیمت و خرید کتاب بلاغت 2 (بدیع و بیان) رشته زبان و ادبیات فارسی تالیف دکتر یوسف عالی عباس آباد و دکتر صدیقه سلیمانی انتشارات پیام نور با ما همراه باشید.

 

کتاب بلاغت 2 (بدیع و بیان) پیام نور

 

کتاب بلاغت 2 (بدیع و بیان) انتشارات پیام نور

کتاب بلاغت 2 (بدیع و بیان) انتشارات پیام نور

 

فهرست

فصل اول. بدیع لفظی

فصل دوم. بدیع معنوی

فصل سوم. بیان

فصل چهارم. اصطلاحات ادبی

 

اطلاعاتی درباره کتاب بلاغت 2 (بدیع و بیان) پیام نور

زبان از عناصر اولیه ارتباط انسان با جهان بیرون است. از زمان رشد و تکوین فردی و اجتماعی انسان، زبان نیز پابه پای سایر تحولات اجتماعی، تغییرات و تحولات گوناگونی به خود دیده است. این تغییرات و تحولات، گاه آسیبی به سطح تفهیم زبان زده است، یعنی زبانی که در سده ها یا هزاره های پیشین به کار گرفته می شد، امروزه خارج از مفهوم و معنی است و نمی شود با آن، ارتباط درست و عقلانی برقرار کرد. زبان شناسان سعی کرده اند فرمول و چهار چوب های منطقی در اختیار گویشوران قرار دهند تا بتوانند با زبان کهن خود ارتباط داشته باشند. این نوع رویکرد در علم بلاغت نیز کاملا جریان دارد.

بلاغت، سیری در تخیلات انسان است. این تخیلات دامنه نامحدود دارد. اثری ممکن است کاملا در جامه ای از تشبیه، استعاره، کنایه، مثل، نماد و مواردی همانند اینها پوشیده باشد، به گونه ای که نمی شود با مفهوم زبان ارتباط برقرار کرد. معنی آن عبارت یا شعر (یا نثر) نامفهوم است. حتما باید این لایه تخیل و خیال پردازی کنار زده شود، تا سطح درونی و لایه زیرین زبان کشف شود. تحلیل گران زبان و بلاغت، سعی کرده اند ابتدا سطوح خیال پردازی های شاعران و نویسندگان را تجزیه و تحلیل کنند تا در ذیل سرفصل مخصوصی (مانند بیان، بدیع و آرایه های ادبی) جمع بندی شوند. هریک از این سطوح خیال پردازی (مانند تشبیه یا استعاره)، مفاهیم خاصی با خود دارد و نهایت هدف شاعر یا نویسنده را برآورده می کند.

در این کتاب، سعی شده است ابزارهای بیانی زبان فارسی در فصل های مختلف مطالعه شود و همراه مثال های ملموس، در اختیار دانشجویان قرار گیرد. از مثال هایی استفاده کرده شده که با زبان معیار فارسی، مغایرت و ناهماهنگی ندارد. از شعر و نثر معاصر فارسی نیز بهره کافی را برده تا مشکلات موجود در سطح زبان فارسی معاصر را نیز کندوکاو کند و درصدد حل آنها برآید.

 

 

نام کتاب

بلاغت 2

نویسنده

دکتر صدیقه سلیمانی, یوسف عالی عباس آباد

انتشارات

پیام نور

سال چاپ

1400

تعداد صفحات

194

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بلاغت 2 (بدیع و بیان) – پیام نور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×