کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده

کتاب ترجمه متون ساده انتشارات پیام دانشگاهی

بر اساس کتاب رضا نیلی پور پیام نور

شامل درسنامه، نمونه سوالات، پاسخ خودآزمایی و …

تعداد
قیمت:
۱۷۰,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
5/5 - (1 امتیاز)

برای خرید راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده انتشارات پیام دانشگاهی با ما همراه باشید. این راهنما بر اساس کتاب رضا نیلی پور پیام نور طراحی و تدوین شده است. کتاب مذکور شامل درسنامه، نمونه سوالات، پاسخ خودآزمایی و …. از کتاب ترجمه متون ساده نیلی پور می باشد.

 

راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده پیام نور (رضا نیلی پور)

انتشارات پیام دانشگاهی

راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده پیام نور

راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده پیام نور

 

راهنما شامل چه چیزی می باشد؟

اهداف یادگیری

درخت حافظه

درسنامه مفهومی

پاسخ خود آزمایی ها

سوالات تالیفی با پاسخ

سوالات امتحانی با پاسخ

واژه نامه فارسی به انگلیسی

نکات کلیدی به صورت فلش کارت

 

همانطور که مشاهده می کنید هر چه برای موفقیت در آزمون نیاز است در این راهنما فراهم شده است. بنابر این در خرد تردید نکنید.

این راهنما بر طبق سرفصل های کتاب ترجمه متون ساده پیام نور (رضا نیلی پور) چاپ شده است.

 

قسمتی از راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده را ببینید

 

درس به صورت مفهومی

۱- فرآیندهای ترجمه

در ترجمه ما با دو فرآیند رمزگذاری و رمزگشایی و سه پدیده به نامهای متن زبان مبدأ، معنای متن زبان مبدأ و متن زبان هدف سرو کار داریم. در واقع عناصر اصلی ترجمه را این سه پدیده و در فرآیند تشکیل می دهند. هدف نهایی از ترجمه، انتقال پیام یا معنای متن زبان مبدأ به متن زبان هدف می باشد. این معنا در دو زبان برابر است. حال برای اینکه معنا از زبان مبدا به زبان هدف بدون هیچ خدشه ای انتقال داده شود مترجم باید دو فرآیند کشف رمز و رمزگذاری مجدد در زبان هدف را با موفقیت انجام دهد که از این دو فرآیند، فرآیند کشف رمز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حال باید بدانیم که معنا از چه ماهیتی برخوردار است، که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

 

٢- ماهیت معنا

کلمه رایج ترین شکل رمزگذاری شده در زبان می باشد. کلمه از مجموع ساختهای آوایی و معنایی تشکیل می گردد. ساخت آوایی، صورت کلمه را تشکیل می دهد و ساخت معنایی کلمه عبارت است از مجموعه عناصر یا واحدهای معنایی که در آن رمزگذاری می شود. نکته حائز اهمیت این است که کشف معنا از صورت زبان مشکل است چرا که حتی در یک زبان هم ارتباطی یک به یک بین صورت و معنا وجود ندارد. یک صورت ممکن است دارای چندین معنا باشد یا برعکس. حال این نابرابری بین صورت و معنای کلمه از یک زبان به زبان دیگر پیچیده تر و دشوارتر است.

پس مترجم در فرایند ترجمه هرگز نباید به دنبال این باشد که همیشه و همه جا در برابر یک عنصر واژگانی از زبان مبدأ تنها یک عنصر واژگانی معادل از زبان هدف را جایگزین کند. به عنوان مثال مترجم نباید همیشه و همه جا واژه «شیر» را به “lion” ترجمه کند چرا که این واژه دارای معنای مختلف «شیر جنگل»، «شیر خوراکی» و «شیر آب» می باشد. مترجم باید با توجه به نوع متنی که واژه در آن بکار رفته کشف کند واژه موردنظر برای انتقال کدام مفهوم استفاده شده و با توجه به معنای مورد نظر معادلی مناسب در زبان هدف انتخاب کند. برای مفهوم «شیر جنگل» واژه “lion”، برای مفهوم «شیر خوراکی» واژه “milk”و برای مفهوم «شیر آب» واژه “tap” را انتخاب کند.

 

۳- معنای صریح و غیرصریح

علاوه بر مطالب فوق مترجم باید بداند که محتوای اطلاعاتی متن همواره بطور صریح و آشکار نیست، بلکه ممکن است بخشی از آن بطور ضمنی یا غیر صریح باشد. معنای صریح، اطلاعات یا پیامی است که از صورت و شکل ظاهری کلمه و زبان فهمیده می شود. مثلا در پاسخ سؤال زیر یک نفر پاسخ (a) و دیگری پاسخ (b) را ارائه می دهد:

How many students came? (a) Twenty students came. (b) Twenty.

 

نام کتاب

کتاب ترجمه متون ساده

انتشارات

پیام دانشگاهی

تعداد صفحات

132

قطع

خشتی

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنما و حل تمرین کتاب ترجمه متون ساده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×