کتابسرای افشین | وارد شوید| ثبت نام کنید
۰ از ۵
(از ۰ نظر)
موجود

کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1

در این محتوا به معرفی کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 می­ پردازیم

و در ادامه بخش کوچکی از پیشگفتار نویسنده آن را بازخوانی خواهیم کرد.

هدف اصلی حضور این درس در چارت درسی رشته حقوق و علوم سیاسی،

آشنا کردن دانشجویان با مسائل زندگی بین الملل در زمینه روابط افراد است.

تعداد
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
چرا از کتابسرای افشین خرید کنیم؟
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع کالا
  • پرداخت آنلاین امن
4.5/5 - (2 امتیاز)

در این محتوا به بررسی، معرفی و خرید کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 می­ پردازیم. در ادامه بخش کوچکی از پیشگفتار نویسنده آن را بازخوانی خواهیم کرد. هدف اصلی حضور این درس در چارت درسی رشته حقوق و علوم سیاسی، آشنا کردن دانشجویان با مسائل زندگی بین الملل در زمینه روابط افراد است.

 

معرفی کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1

کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 در زمینه تابعیت، اقامتگاه و وضعیت بیگانگان بحث می کند و حقوق آن ها را بررسی می کند. نویسنده این کتاب دکتر حسین آل کجباف می باشد. دکتر حسین آل کجباف عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور هستند. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه پیام نور به چاپ رسیده است.

 

 

خرید کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 دکتر حسین آل کجباف

خرید کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 دکتر حسین آل کجباف

 

نظر دکتر حسین آل کجباف درباه این کتاب

نویسنده کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 در پیشگفتار این کتاب اظهار داشته است که توسعه روزافزون روابط بین دولت ها و افراد و همچنین روابط افراد با یکدیگر در زندگی بین المللی، باعث گردیده تا دولت ها برای رفع نیازهای خود قوانین و مقرراتی را متناسب با نیازهای خود تصویب کنند.

همچنین وی در ادامه بیان می کند هدف اصلی از گذاشتن درس حقوق بین الملل خصوصی در چارت درسی رشته های حقوق و علوم سیاسی، آشنا کردن هرچه بیشتر دانشجویان با مسائلی بوده است که در زندگی بین الملل در زمینه روابط افراد مطرح شده است. از این جهت است که شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و آموزش عالی سرفصل های این درس را تعیین کرده و موضوعات کتاب حقوق بین الملل را مشخص می کنند. این موضوعات عبارتند از:

  • کلیات حقوق بین الملل خصوصی
  • تابعیت
  • اقامتگاه و وضعیت اشخاص حقیقی و حقوقی بیگانگان

 

 موضوعات کتاب حقوق بین‌الملل خصوصی 1

در یک تعریف کلی می توان گفت علم حقوق بین الملل خصوصی علم مطالعه قواعد حقوقی حاکم بر روابط اشخاص در پهنه بین‌المللی است. مقررات در صورت اختلاف قوانین در نظام‌های حقوقی مختلف در یک رابطه بین‌المللی، حقوق بین‌الملل خصوصی مشخص می کند که کدام قانون باید اجرا شود. از همین رو به طور معمول در کشورهای انگلیسی‌ زبان از اصطلاح تعارض قوانین در اشاره به این شاخه از حقوق استفاده می‌شود. در کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 به تفصیل به تعریف این مقوله پرداخته شده است. سه موضوع اصلی حقوق بین‌الملل خصوصی عبارت است از:

  1. تقسیم جغرافیای اشخاص
  2. وضعیت حقوقی بیگانگان
  3. مسئله تعارض‌ها (مانند تعارض قوانین و تعارض دادگاه)

این موضوعات در کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1 بررسی شده اند. اولین بار اصطلاح حقوق بین الملل خصوصی از سوی ژوزف استوری (1834) مطرح شد و بعدها توسط سایر نویسندگان به‌کار گرفته شد.

 

اطلاعات بیشتر درباره این اثر

قواعد حقوق بین‌الملل هر کشور از سوی مراجع قانون‌گذاری در همان کشور تعیین می‌گردد. قواعد حقوق بین‌الملل خصوصی به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. قواعد ماهوی: به قواعدی که موضوع مورد بحث را به طور مستقیم حل کند قواعد ماهوی گفته می شود.
  2. قواعد شکلی: به قواعدی گفته می شود که مسئله را به طور مستقیم حل نمی‌کند. بلکه این قواعد تنها مشخص می‌کنند که قانون کدام کشور بر مسئله حاکم است.

در این کتاب توضیح داده شده است که حقوق بین‌الملل خصوصی گاها از بعضی جهات مثل برخورداری از ضمانت اجرای مؤثر و شیوه حل مسائل شباهت هایی با حقوق خصوصی داخلی دارد. از طرفی از بعضی جهات نیز متفاوت از آن است. مثل منابع و زمینه روابط حقوقی.

به همین ترتیب است که حقوق بین الملل خصوصی هم از منابع داخلی و هم از منابع بین المللی بهره می گیرد. همچنین در مورد روابط خارجی که دارای عوامل خارجی هستند بحث به میان می آورد. این در حالی است که منابع حقوق خصوصی داخلی تنها در زمینه عوامل داخلی بحث می کند و توجهی به عوامل خارجی ندارد.

 

وزن 332 گرم
نام کتاب

حقوق بین الملل خصوصی 1

نویسنده

دکتر حسین آل کجباف

انتشارات

پیام نور

قطع

وزیری

نوع جلد

شومیز (جلد معمولی)

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب حقوق بین الملل خصوصی 1”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مرتبط

برچسب‌های کالا

کتابسرای افشین، یا کتابفروشی افشین بوشهر مرکز خرید انواع کتاب های دانشگاهی، عمومی، کمک درسی  ، انواع لوازم التحریر، نوشت افزار و محصولات فرهنگی آماده ارائه بهترین خدمات با پشتیبانی قوی به شما عزیزان است.

  • با خیالی آسوده در خانه خرید خود را انجام دهید: کتابفروشی افشین دارای مدارک لازم برای فعالیت حضوری (جوازکسب) و فعالیت مجازی (اینماد و ساماندهی) می باشد.
  • جهت دریافت مشاوره یا پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید. (تیم پشتیبانی قوی و باتجربه افشین بوک در تمامی اوقات پاسخگوی شما می باشد)

در شبکه های مجازی ما را دنبال نمایید.

 

آدرس فروشگاه: بوشهر، خیابان عاشوری، بهارستان 17

تمامی حقوق این سایت متعلق به کتابسرای افشین می باشد.

گفتگو در واتساپ
×